17. jan. 2012

- åh, Dagpengeland. Din idiot.

For pokker, hvor er systemet dog dumt nogle gange.

Jeg var til møde med min (flinke) a-kasse i går, fordi jeg jo pt. er jobsøgende, og fandt her ud af, at jeg er fri for aktivering 6 uger før barsel. Dvs. fra 22.2.2012 skal de simpelthen lade mig være i fred. Naturligvis skal jeg stadig være aktivt jobsøgende og til rådighed, men altså. Aktiveres skal jeg ikke.

I dag har jeg været til møde hos Anden Aktør. Suk. Hvor jeg fik at vide, at jeg skal i 4 ugers aktivering fra... nåja... i morgen! Fordi så kan de liiiige nå det inden de magiske '6 uger før barsel'.

Så nu har jeg kontaktet tidligere studiejob for at høre om noget virksomhedspraktik - og kontaktet tidligere samarbejdspartner fra projektansættelse OM projektansættelse i en måned. Så må vi se, hvordan det går.

Men altså, hvor er det spild af samfundets ressourcer at sende mig i aktivering nu hvor jeg er i 6. måned og har været selvforsørgende siden august.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar