17. maj 2012

- eller er det bare os?

Alle dem, der ved hvordan man tackler baby, der er for træt til at spise et ordentligt måltid men for sulten til at falde i søvn og derfor bliver overtræt og holder den kørende fra kl. 19-3.30 med mere eller mindre non-stop klat-amning, ikk'?

Kunne vi ikke sige, at de tager bladet fra munden og fortæller, hvad pokker man gør?

Eller er det kun hos os, den slags foregår? Og ender med at 'nogen' (læs: undertegnede) simpelthen tuder af frustration og træthed. Og bliver rigtig ked af det, fordi 'nogen' ikke kan trøste baby, der tydeligvis også er rigtig ked af det.

Øv, der er lang tid til mandag, hvor Sunder igen er tilgængelig. Prøver at få fat i brystpumpe, så der kan være reservemælk til natten. Og ellers må vi nok ud i noget supplement med MME. Suk.

(Derudover er det gået ok med at være solo-mor mens Kæreste er på arbejde. I går var vi fx på Statens Museum for Kunst, fordi 'nogen' lige skulle nå at se Hammershøi-udstillingen inden den lukker d. 20. Jeg bliver træt, når vi når eftermiddagen, for man er godt nok meget på. Men hvis hun bare gider sove en gang i mellem... Og selve amningen gør heller ikke ondt mere. (Lille bitte sejr lige dér) Det er bare anstrengende, når det er non-stop.)

2 kommentarer:

  1. Altså, nu er jeg måske ikke den rette til at komme med råd, eftersom jeg lige har brugt 2 timer++ på at putte min snotforkølede og jeg-er-ved-at-få-et-par-tænder søn. Shit, et cirkus, mand. Så jeg er självklart ikke putte-ekspert, men jeg giver det lige et go alligevel, ikke...

    Synes, det der med at få fat i en brystpumpe lyder fornuftigt. Men i første omgang ville jeg nok vælge at bruge den udpumpede mælk om aftenen, når trætheds-/sultenheds-seancen går i gang i stedet for om natten. Så du kan få hvilet - enten via egen-tid eller søvn, så du kan producere mælk til natten.

    Ellers kan jeg jo ikke sige nok godt om bære-dimser (slynger, vikler, seler, whatever) - gerne på farmand, så duften af dig og din mælk ikke er lige i snotten på Bean, hvis hun skal prøve at døse hen/falde i søvn. Så kunne de være en mulighed at amme hende det, hun nu orker, og derefter putte hende i en bæredims på din kæreste, som så kan gå op og ned af gulvet med hende? Eller putte hende i liften, mens en af jer (farmand! :-)) svinger den lige så stille?

    Hvordan har hun det med at blive svøbt? Herhjemme klat-ammede Varanen også rigtig meget i løbet af aftenen, da han var spæd, men det blev som regel rundet af med et stramt svøb, en vuggetur i armene og så godnat. Og selv om han sandt for dyden ikke er den største sover, verden har set, så holdt aftenerne hurtigt op med at være et cirkus. (At nætterne så blev det, er en anden sag ;-))

    Anywhooo - det var bare lige mine bud. Som I sikkert har prøvet. Held og lykke med det, og hey - frem med brystpumpen i morgen. Matas har en udmærket en fra Avent... :-)

    SvarSlet
  2. Shit, det blev langt. Sowwy.

    SvarSlet