31. okt. 2012

No, it's...not

S...not. Fik I den?

Bean er (nok) ikke ved at få tænder, men er bare blevet rigtig forkølet.

Det er derfor, hun er så pjevset og ked og vågner HELE tiden, HELE natten. Og max sover 40 minutter ad gangen i løbet af dagen.

Til trods for det er hun en trooper, når hun så vågner (og lige er kommet til sig selv) og vil faktisk gerne være glad og lege. Men orker det ikke rigtig. Til gengæld gider hun putte meget mere end sædvanligt.

I dag havde jeg hende med i ergo-selen i køkkenet, fordi navngivnings-kagen er et større projekt, der kræver en del etaper (Der skal nok komme billeder. Jeg lover.), og en etape skulle helst nås i dag. Hun fulgte interesseret med i æggepiskning ad flere omgange, men det endte med, at hun stille og roligt - og uden sut! - faldt i søvn siddende op ad sin kagebagende mor. Jeg kan ikke huske, hvornår hun sidst har sovet sådan, men ih, hvor var det hjertesmeltende hyggeligt.


Skægt (not funny-haha, but funny peculiar), hvordan man (jeg) meget bedre kan overskue og have overskud til pjevse-baby, når jeg ved, det er fordi hun er forkølet og derfor lidt skidtmas, end når hun bare er pjevset.

I øvrigt: det dér med at falde i søvn er hun rigtig god til i øjeblikket, specielt til natteputningen. (Ja, Nemesis, der blev skrevet 'i øjeblikket', så bare fis af!) I dag blev hun nusset, ammet, lagt og kysset godnat - og så klarede hun selv resten. Alene i soveværelset. Så skal vi bare have klaret bihulerne igen og forhåbentlig få lidt bedre søvn resten af tiden.

4 kommentarer:

  1. Det er ikke spor sært. Vi bliver altid bekymrede, når afkommet pjevser uden grund. Men når det så 'bare' er fordi barnet er forkølet, har skoldkopper eller er blevet vacineret, så slapper man straks lidt af og tænker "nåh, det går sikkert hurtigt over".

    Glæder mig til at se kage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har en pointe - med en 'diagnose' er der også en bedring at se frem til.
      Jeg lover at poste om kage - den bliver god, tror jeg. Noget med chokolade/marcipanbunde, mandelbunde, chokolademousse og brombærmousse. Og marcipan omkring det hele.

      Slet
  2. Hvor lyder det hyggeligt, at Bean faldt i søvn hos dig, mens du bagte. Så kan man da lige mærke moderkærligheden strømme gennem hele kroppen, ikk'!

    Håber Bean hurtigt vinder over forkølelsen og kan holde Nemisis på afstand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var SÅ hyggeligt. Trygt sovende barn på egen krop er dejligt. Vi mærker lidt bedring, men der er stadig ret stoppet i den lille næse.

      Slet