22. apr. 2013

Gaaaab!

Sikken en weekend!

Vi var t/r med etaten til Sønderborg for at fejre Kærestes kusines konfirmation (ja, det var en masse k'er), og vi havde vores betænkeligheder på forhånd for 4 timers togtur med Bean. Hver vej.

Turen ud var... lang. Den lille dame kunne ikke finde ro midt i eftermiddagstravlhed og larmende passagerer, så hun fik sovet sølle 30 minutter til middag. Og det er ikke helt nok, når man er lille. Så resten af turen og dagen var udfordrende for alle - særligt for Bean, der simpelthen var så overtræt men ikke kunne falde i søvn.

Derfor kom hun på græs (ligesom køerne, men i øvrigt helt uden sammenligning) og hyggede med Farmor og Farfar og os på hotellets terrasse, i læ bag en lav mur og i det smukke april-solskin. Desværre døede kameraets batteri (#!?#!), så jeg har kun mobilbilleder af skuet.

Barn på græs

En mand og hans øl

Drinks, please!

Hun gik helt kold under aftenamningen (ja, det gør vi stadig), så vi kunne nyde en pre-dinner drink i baren, spise lækker tre-retters middag i restauranten med mine svigerforældre og babyalarmen (og en enkelt, længere opvågning mellem forret og hovedret) og runde en hyggelig aften af med kaffe og te i bløde sofaer.

Bean vågnede, da vi kom tilbage på værelset, kom over i sengen mellem os og sov helt til kvart over 8! Vi var alle tre helt friske og udhvilede, da vi ankom til stor morgenbuffet - luksus at sove længe og længe leve Comwells store, lækre seng! Og der var heldigvis ingen stress med at komme afsted, for vi havde helt til kl. 11 til at få pakket os selv sammen igen.

Efter morgenmad svømmede jeg et par baner i hotellets (lidt kølige, men forfriskende) pool og Bean og Kæreste tog i stedet et varmt brusebad. I festtøjet tjekkede vi ud efter et skønt ophold og gik så med barnet i Bugaboo'en indtil hun faldt i søvn. Comwell Sønderborg ligger helt fantastisk smukt ud til vandet og med Sønderborg Slot som nabo, så vi tog en tur på slottets museum med en sovende Bean.

Den italienske restaurant, hvor konfirmationen blev holdt, tilbød helt fantastisk børnevenlig service. Såsom en skål pasta made to order på et tidspunkt hvor al maden var blevet serveret og spist, men hvor Bean var aftensmads-sulten. Den kom på 5 minutter og var på den babyvenlige side af al dente OG skåret ud i små bidder. Ketchup kunne vi også få - serveret on the side i en lille skål og med et smil af de søde tjenerpiger.

En hel konfirmation, hvor der er en del sidden i højstol og hvor der er mange, mange mennesker, megen larm og ikke helt vildt meget plads og mulighed for at kravle omkring og undersøge, er en stor mundfuld for en lille pige. Specielt når den lille pige er Bean - men alt taget i betragtning (herunder at det tog over en time at få hende til at sove middagslur!) var hun en trooper.

Til gengæld var hun HELT smadret, da vi endelig skulle med toget hjem, og sov hele vejen fra Sønderborg til Østerport og hele vejen hjem til andelen og op ad trapperne.

Det betyder, at hun lader til at være relativt u-mærket af weekenden, og har hygget sig i pasning i dag, mens moderen og faderen er noget mere flade. Som i. Helt flade. Vi har brug for en weekend fra den her weekend!

Nåmen... hvis Comwell Sønderborg lå tættere på, var det bestemt et sted, vi kunne finde på at besøge igen. Og hvis I er på de kanter, så er hermed en varm anbefaling givet videre.

Rebeller, Østerbro-style!

Outfit details: Hat: Norlie // Hagesmæk: Smallstuff // Cardigan: Norlie // Bloomers: Marapytta // Tights: Noa Noa Miniature // Prewalkers: Petit Nord