10. jun. 2013

Bye, bye Birdie!

Lige siden vi fik den, har jeg syntes, at puslepuden var grim. Som i: VIRKELIGT grim og indbegrebet af ALT, jeg synes er skrækkeligt ved babyudstyr.

Men den var en foræring og hvornår var det lige, jeg havde tid og/eller råd til at gøre noget ved det. (Og - all things considered - så har forandring af en æstetisk utiltalende puslepude også ligget ret langt nede på prioriteringslisten)

Derfor har grimme fugle i grimme farver på en grim baggrund nu i over et år bredt sig over puslepladsen. Indtil i lørdags.

For jeg fandt noget rigtig fint tekstilvoksdug i Stof2000 til en fornuftig pris, fandt symaskinen frem og sendte en Bean (der var blevet frisk igen efter en omgang feber fredag og natten til lørdag) og Kæreste en tur på legepladsen.

Resultatet er her:

Det ER sgudda en øjenbæ! Men nu er fuglene heldigvis døde.
Nyt, fint betræk (og ja, man kan godt se, det er hjemmesyet.
 Jeg kunne ikke finde en eneste DIY, så det var trial and error.

Praktisk lukning på bagsiden, så betrækket let kan komme af og på

Twinkle, twinkle little star (og den blødeste vaskeklud i bambus fra Magasin)
Lille, slap Bean, der blev ringet hjem fra VHD i fredags med feber og helst bare ville være på sin mor

... men man er alligevel ikke mere syg, end at dette kan opnås på 2 minutter!

8 kommentarer:

  1. Hehe, vi er jo forskellige alle sammen men jeg synes faktisk, at fuglene er meget søde ;o)
    Det er i hvert fald godt gået, at du bare lige - vupti - har syet et nyt betræk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. - og heldigvis at vi har forskellig smag. Ellers ville verden være et kedeligt sted. Jeg kunne bare slet ikke holde de fugle ud længere :) (Men det behøver jeg jo så heller ikke!)

      Slet
  2. Puslepladen var en af de ting vi valgte at bruge penge på fra start. Ja, jeg kunne godt have fået en der var tre gange billigere (eller gratis), men man skal jo se på den hver dag. Mange gange hver dag. Jeg magtede simpelthen ikke et eller andet fra 90erne eller en variation af farven nuuuuuude

    SvarSlet
    Svar
    1. Good call! Vi fik den helt tilfældigt og uventet sammen med barnevognen, og Kæreste havde intet imod fuglene, såe... Men NU er den til at holde ud :)

      Slet
  3. Uha ja jeg kan godt forstå du skiftede stoffet ud. Det er noget skønt stof du har fundet :) Vi havde selv den grimmeste puslepude med køer på, og jeg fik aldrig gjort noget ved den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, det var et oplagt projekt, da jeg øjnede de små stjerner i Stof2000! (Men det er jo ret meget et projekt, der er til dage, hvor man har lidt ekstra tid. Eller tager sig lidt ekstra tid, for livsvigtigt er det næppe)

      Slet
  4. Tommelfingrene op for det nye betræk - jeg kan også godt forstå, du skiftede betrækket. Vores egen med fisk i forskellige farver er heller ikke yndlingsgenstanden herhjemme...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jamen altså, hvorFOR skal de være så grimme, de fleste af de puslepuder man kan købe? Fisk i forskellige farver lyder heller ikke just som en æstetisk perle...

      Slet