23. jul. 2013

Mere weekend

... selvom det er ved at være midt på ugen kan man jo godt dyrke weekenden og ferien lidt mere.

Bean og mig havde en eftermiddag alene, mens Kæreste var ude med drengene og lege fodbold-hockey-golf-etellerandetmystisk. Vi pakkede bog (til mig), tæppe, vand og legesager og kørte forbi Meyers og købte lidt eftermiddagsgodter på vej i parken. Bean oksede rundt og undersøgte sine omgivelser (og hilste på en masse andre solbadere). Jeg nåede at læse halvanden side i min bog, fordi jeg jo trods alt var nødt til at holde lidt øje med, hvor barnet var på vej hen, men konceptet? Mand, det holder!

Men dagen var ret særlig, for den bød nemlig på en af de sjældne aftener, hvor jeg var ude. Søsterlil og mig spiste på Luna's Diner inden vi oplevede Aladdin i Operaen. Hold. Nu. Op. Hvor kan jeg godt forstå, at Genie er anmeldt så rosende. For han er da et kæmpe hit. Men hele forestillingen var et festfyrværkeri af sang og dans og vi var fantastisk godt underholdt.


Søndag drog vi mod Naturcenter Vestamager for at være på udflugt uden horder af sommerramte mennesker (hvilket var grunden til, at vi ikke valgte fx Zoo eller en strandtur, selvom det havde været oplagt). Det er et superlækkert sted, og Bean var vildt optaget af høns og ikke mindst får. Hun grinede og grinede, da et af dem var med på at blive klappet og som svar slikkede hende på hånden. Det er bestemt ikke sidste gang, vi skal den vej forbi. Kæreste var eksempelvis rimeligt optaget af muligheden for at være outdorsy og tage på telttur derude.



På vejen hjem besøgte vi smukke Signe og hendes søde M, som vi har kendt siden før Bean og M blev født. Vi var nemlig tykke sammen til fødselsforberedelse. Dejligt med tid til at catche lidt op, høre om ferier og se de to tumlingepiger tulle rundt på legepladsen.

Bean og Kæreste nyder nu en uges ferie mere, mens jeg er typen, der i den kommende tid kommer i vældig fin cykelform, fordi jeg befinder mig på Ordrupgaard alle hverdage og udarbejder undervisningsmateriale om museets smukke arkitektur.

I går var de på Svanemøllen Strand og pjaskede i det kolde vand, og selvom jeg godt gad være sammen med dem, så er det også vildt spændende at bruge min faglighed igen.

PS: Jeg eksperimenterer lige med noget collage-værk. Fungerer det, synes I?

6 kommentarer:

  1. Skønne billeder. Og ja jeg synes collagerne fungerer rigtig godt. Jeg bruger det selv for at undgå totalt billedestorm på bloggen nogle gange :) Så fylder det lidt mindre, og alligeel får jeg vist alle de billeder, jeg gerne vil.
    Og forresten, hvor fantastisk at du kan komme ud og bruge din faglighed igen, tillykke med det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, jeg synes egentlig også, de fungerer meget godt.
      Og tak - det er rigtig spændende at være faglig igen!

      Slet
  2. Jeg kan bedre lide de store billeder, for collagerne opfører sig mærkeligt i både Explorer og Chrome på min computer. Det ser ud som om, I havde en skøn tur til Naturcenter Amager - jeg må med næste gang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Firefox, Mette. Prøv firefox :) Vi havde en dejlig tur - du skal være velkommen en anden gang.

      Slet
  3. Udover at collagerne ikke er lige store (set fra min skærm), så fungerer det glimrende :) Bruger det også selv meget af samme grund som Kiddo.

    Ihh, det var hyggeligt, at I lige smuttede forbi vores legeplads. Kunne være dejligt at have tid til sådanne spontaniteter lidt oftere. God idé med teltlejr ud på Kalveboden. Hvis dig og Bean får lyst til et bad, så kan I snige jer op til os i smug, uden ham Kæreste opdager det ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er ikke lige store (og jeg kan ikke få dem til at blive det. Grrr! Hvilken editor bruger du?)

      Det var SÅ hyggeligt - jeg lover, at vi siger til, hvis vi camperer blandt fårene. Heldigvis er der (så vidt jeg kan se) rimelige toiletforhold derude.

      Slet